logo
ΑΡΧΙΚΗ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2019
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
LIFESTYLE
ΑΘΛΗΤΙΚΑ
ΕΛΛΑΔΑ
ΚΟΣΜΟΣ
ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2019 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΥΠΡΟΣ LIFESTYLE ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΤΥΠΟΣ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ ΕΛΛΑΔΑ ΔΙΕΘΝΗ ΚΟΣΜΟΣ ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΤΕ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΟΘΕΤΟΥΜΕ ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΙ ΑΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΠΑΡΑ-ΤΗΕΜΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΓΕΙΑ ΦΙΛΟΖΩΟΙ ΦΟΙΤΗ-TEXT

Αγία Σοφιά: η επόμενη ρομφέα, μετά του ΚορονοΪού στην καρδιά των ορθοδόξων

Η Αγία Σοφία αποτελούσε και αποτελεί ανέκαθεν προπύργιο του Χριστιανισμού στην Ορθόδοξη Βυζαντινή Αυτοκρατορία, το οποίο περιτειχιζόταν από πολλά άλλα μοναστήρια και εκκλησίες στην καρδιά της Κωνσταντινούπολης. Επί Ανθεμίου και Ισιδώρου έκτισαν τον ναό της Αγίας Σοφίας θαυματουργικά, εφόσον τα σχέδια για την εκκλησία τους τα υπέδειξε μια μέλισσα χάριτι Θεού. Έτσι, κτίζοντας ναό μεγαλύτερο απ’ αυτόν του Σολομώντα αναφώνησε ο Μεγάλος Κωνσταντίνος «νενίκηκά σε Σολομών!». Ένας από τους λόγους που κτίστηκε τόσο μεγαλόπρεπος ναός ήταν για να αναδείξει το μεγαλείο και τη Σοφία του Θεού επιγείως.

Σύμφωνα με τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο ένας ναός, αποτελεί «μικρογραφία» του Ουρανού, βάσει αυτού πολλοί ιστορικοί της τέχνης αναφέρουν πως ο ναός είναι εκεί που ενώνεται η γη, η οποία συμβολίζεται μέσω του δαπέδου και των επιδαπέδιων ψηφιδωτών του, με τον ουρανό, που συμβολίζεται με το εσωτερικό του τρούλου. Γι’ αυτό, ας τα αναλογιστούμε όλα αυτά στην περίπτωση ενός τόσο επιβλητικού ναού στην Κωνσταντινούπολη! Εξάλλου, ας μη ξεχνάμε πως σε κάθε εκκλησία δεν είμαστε μόνοι μας, αλλά βρίσκονται μεταξύ μας και οι Άγιοι Άγγελοι που συμψάλλουν μαζί μας. Πρέπει να έχουμε την αίσθηση ότι δεν βρισκόμαστε απλώς σε ένα κτίριο που έχει οικοδομηθεί από τους ανθρώπους αποκλειστικά για τους ανθρώπους, αλλά είναι ο Οίκος του Θεού! Και ως τέτοιος πρέπει να τον σεβόμαστε, είναι τόπος προσευχής, όπου συντελούνται Μυστήρια με στόχο τον αγιασμό του ανθρώπου, εφόσον «ο οίκος σου πρέπει αγίασμα εις μακρότητα ημερών».

Πολύ πρώιμα-δηλ. πριν από την Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Σταυροφόρους (1204) και από τους Τούρκους (1453)- ο Άγιος Θεοφάνης ο Ομολογητής στη Χρονογραφία του πολλές φορές αναφέρει ότι η Πόλη σώθηκε θαυματουργικά με τις πρεσβείες της Αειπαρθένου Μαρίας και του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, μέσα από τα χέρια των αλλοφύλων και αλλοθρήσκων.

Συνεπώς, όταν πέφτει ένα τέτοιο ιερό οικοδόμημα σε χέρια, που αναγνωρίζονται διεθνώς ως εχθροί της Ορθοδοξίας και της Χριστιανοσύνης εν γένει, πολλοί βυζαντινοί ιστοριογράφοι, αλλά και σύγχρονοι μελετητές- «εν Θεώ» θεολόγοι, αποδίδουν την κατάπτωση της Αγίας αυτής Πόλης ως απόρροια των αμαρτιών μας. Κι αυτό συμβαίνει για να ταπεινωθούμε και να μετανοήσουμε, «ως φωνή βοώντος εν τη ερήμω». Ας αναλογιστούμε: μήπως δεν συμβαίνει το ίδιο και με την μετατροπή της Αγίας Σοφίας από ναό της Χριστιανοσύνης σε τζαμί από τους Μωαμεθανούς;

Κι όμως, πολλοί θα αναρωτηθούν: ο Θεός γιατί το άφησε να συμβεί αυτό στον ίδιό του τον ναό; Ωστόσο, για τον ίδιο λόγο, δηλ. για να μας ταπεινώσει, που θεωρείται το μέγα παιδευτικό μέσο ενός δασκάλου από τον Σωκράτη, μας προφυλάσσει ο Θεός από γεγονότα πολύ χειρότερα που θα μας συνέβαιναν.

Ας αναλογιστούμε κάτι άλλο: μήπως οι Μωαμεθανοί ήθελαν επιδείξουν τη «δύναμή» τους, καθώς και την πνευματική διάσταση της θρησκείας τους, εφόσον οι ίδιοι τη θεωρούν ανώτερη από τις άλλες, μιας και αυτός που την ίδρυσε δεν είναι κανένας άλλος παρά ο ίδιος ο Μωάμεθ, που συνδύασε δύο κορυφαίες θρησκείες: τον Ιουδαϊσμό και τον Χριστιανισμό. Ο ίδιος ο Μωάμεθ άντλησε στοιχεία από δύο θρησκείες που θεωρούσε ο ίδιος κορυφαίες!

Όποια όμως και να είναι τα κίνητρά τους τα αποτελέσματα είναι πλέον ολοφάνερα: προσεύχονται στον αντίχριστο μέσα σε έναν κεντρικό προπύργιο της Ορθοδοξίας. Συνεπώς, όπως λέει και ο ιερομόναχος Σάββας ο Αγιορείτης: «Ο Θεός δεν χρειάζεται ντουβάρια και ναούς..θέλει την ψυχή μας καθαρή!».

Γι’ αυτό ας μετανοήσουμε με σκοπό να καθαρίσουμε τον οίκο της ψυχής μας και να τον αγιάσουμε!