logo
ΑΡΧΙΚΗ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΓΚΛΗΜΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
LIFESTYLE
ΑΘΛΗΤΙΚΑ
ΕΛΛΑΔΑ
ΚΟΣΜΟΣ
ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΥΠΡΟΣ LIFESTYLE ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΤΥΠΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΔΙΕΘΝΗ ΚΟΣΜΟΣ ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΙ ΑΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΦΑΝΗΣ ΜΑΚΡΙΔΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΠΑΡΑ-ΤΗΕΜΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΓΕΙΑ ΦΙΛΟΖΩΟΙ

Πρόγραμμα συναυλιών Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου

 11 Αυγ 2018 Κοινωνία

Η Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου έχει ήδη καταρτίσει το πρόγραμμα συναυλιών της μέχρι και τον Δεκέμβρη του 2018.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, εντός του τελευταίου δεκαήμερου του Αυγούστου αρχίζει εντατικές πρόβες για τη συμμετοχή της στην 20η διοργάνωση του Pafos Aphrodite Festival, που φέτος παρουσιάζει την όπερα του Gioachino Rossini (1792–1868) "Ο Κουρέας της Σεβίλλης", στις 31 Αυγούστου και στις 1 και 2 Σεπτεμβρίου στο Μεσαιωνικό Κάστρο Πάφου.
 
Όπως αναφέρει η επίσημη ιστοσελίδα του Ιδρύματος Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, η Διεύθυνση Παραγωγής του φεστιβάλ όπερας της Πάφου ανήκει στο  C.I.A.L.M. – Teatro Lirico Italiano σε συνεργασία με το Θέατρο Ventidio Basso Ascoli Piceno, με τη συμμετοχή της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου και τη Χορωδία: CORO I SOLISTI CANTORI di ROMA.
 
Μαέστρος, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου, Jens Georg Bachmann.
 
Ακολουθεί η σειρά συναυλιών «Χαιρετισμούς από τη Βιέννη».
 
Το 1823 ο Franz Schubert γράφει τη μουσική για το θεατρικό έργο Ροζαμούνδη "Η Πριγκίπισσα της Κύπρου" το οποίο σταμάτησε μετά από δύο μόνο παραστάσεις. Δεν ήταν μέχρι το 1868, όταν οι Grove και Sullivan ανακάλυψαν τις λησμονημένες παρτιτούρες του Schubert στη Βιέννη όπου ξανακούστηκε η μουσική με μεγάλη επιτυχία.
 
Στα 1767 ο Wolfgang Amadeus Mozart γράφει από το Mannheim στον πατέρα του σχετικά με μια παραγγελία τριών κοντσέρτων και τεσσάρων κουαρτέτων για φλάουτο που του είχε ανατεθεί: «Δεν αποτελεί έκπληξη το ότι δεν μπόρεσα να τα τελειώσω, μια και γνωρίζεις πολύ καλά ότι καθίσταμαι ανίκανος όταν αναγκάζομαι να γράψω για ένα όργανο το οποίο δεν αντέχω», γράφει. Τελικά, όχι μόνο τα τελείωσε αλλά δεν υπάρχει κανένα ίχνος σε αυτά ότι αντιπαθούσε το φλάουτο!

Στα 17 του μόλις χρόνια ο Schubert γράφει τη Δεύτερη τoυ Συμφωνία η οποία αποτελεί μια εντυπωσιακή προσπάθεια ενώ είναι αναμφίβολα μεγαλύτερη σε κλίμακα και ευρύτερη σε σύλληψη από την Πρώτη του Συμφωνία.
 
Σολίστ στο φλάουτο ο Philipp Jundt και μαέστρος ο Jens Georg Bachmann
 
Υποστηρικτές: Θέατρο Ριάλτο, Δήμος Λεμεσού, Δήμος Πάφου
Παραστάσεις στη Λευκωσία την Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου στο Θέατρο Παλλάς, στη Λεμεσό την Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου στο Θέατρο Ριάλτο και την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου στο Μαρκίδειο Δημοτικό Θέατρο.
 
Εξάλλου, η Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, υπό τον τίτλο «Το απόγειο του ρομαντισμού» ερμηνεύει F. Mendelssohn: Εισαγωγή Εβρίδες, S. Prokofiev: Κοντσέρτο για βιολί αρ. 2 σε Σολ ελάσονα, έργο 63, F. Mendelssohn: Συμφωνία αρ.1 σε Ντο ελάσονα, έργο 11.
 
Σολίστ: Marina Grauman (βιολί), Μαέστρος: Jens Georg Bachmann
Υποστηρικτές: Δήμος Λάρνακας.

Ο Γερμανός συνθέτης, Felix Mendelssohn, εμπνεύστηκε την εισαγωγή «Εβρίδες» από μια εκδρομή που έκανε το 1829 στη διάσημη θαλασσινή σπηλιά του Φίνγκαλ που βρίσκεται στο νησί Στάφφα της Σκωτίας ενώ η ολοκλήρωση του έργου τον απασχόλησε τρία χρόνια μέχρι το αποτέλεσμα να τον ικανοποιήσει. Το απόγειο του ρομαντισμού
 
Ανακαλώντας την περίοδο σύνθεσης του Δεύτερου κοντσέρτου του για βιολί, που έγραψε στα 1935, ο Sergei Prokofiev αναφέρει: «Τα μέρη στα οποία συνέθεσα το Κοντσέρτο δείχνουν τη εν περιοδεία ζωή που διήγα τότε. Το κυρίως θέμα του πρώτου μέρους γράφτηκε στο Παρίσι, το πρώτο θέμα του δεύτερου μέρους στο Voronezh, την ενορχήστρωση την ολοκλήρωσα στο Μπακού και η πρεμιέρα δόθηκε στη Μαδρίτη».
 
Ως ένδειξη αναγνώρισης στην πόλη όπου δόθηκε η πρεμιέρα, ο Prokofiev πρόσθεσε ένα ειδικό χρώμα στο τρίτο μέρος…
 
Στην ηλικία των 15 χρόνων ο Mendelssohn έγραψε την Πρώτη Συμφωνία του η οποία πρωτοπαίχτηκε σ’ένα ιδιωτικό πάρτυ για τα 19α γενέθλια της αδελφής του, Fanny, το 1824.
 
Η πρώτη δημόσια εκτέλεση πραγματοποιήθηκε τρία χρόνια αργότερα, με την Ορχήστρα Gewandhaus Λειψίας υπό τη διεύθυνση του τότε-Kapellmeister Johann Philipp Christian Schulz.
 
Λευκωσία: Τετάρτη 3 Οκτωβρίου, Θέατρο Παλλάς , Λάρνακα Πέμπτη 4 Οκτωβρίου, Δημοτικό Θέατρο Λάρνακας και Πάφος Παρασκευή 5 Οκτωβρίου, Μαρκίδειο Δημοτικό Θέατρο.
 
«Συναισθήματα από τη Σκανδιναβία» είναι ο τίτλος της συναυλίας, για αυτό προετοιμαστείτε αναλόγως, επειδή ποιος είπε ποτέ ότι οι Βόρειοι δεν είναι συναισθηματικοί; αναφέρει στην ιστοσελίδα της η Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου.

Φινλανδία, Νορβηγία, Αυστρία και Κύπρος, τέσσερις χώρες και τέσσερις μουσικές παραδόσεις συναντιούνται σε συναυλία αυτή, η οποία περιλαμβάνει έργα δύο σύγχρονων μεταξύ τους Φινλανδών συνθετών, του Uuno Klami και Jean Sibelius , τον δημοφιλέστερο ίσως Νορβηγό συνθέτη Edward Grieg (με καταβολές από τη Σκωτία ωστόσο), τον Mozart (Αυστριακός μέχρι το κόκκαλο αλλά επηρεασμένος από την Ιταλική μουσική) και μια Κύπρια σοπράνο (βασισμένη, ωστόσο, στο Λονδίνο).
 
Οι συναυλίες περιλαμβάνουν τα έργα : Uuno Klami: Εισαγωγή Nummisuutarit (Οι τσαγγάρηδες στον θαμνότοπο),  J. Sibelius: Σουίτα Πελέας και Μελισάνθη, έργο 46 (αποσπάσματα) Arioso, έργο 3, και τα δύο σε παγκύπρια πρεμιέρα, και E. Grieg: Το τραγούδι της Solveig από το έργο Peer Gynt, έργο 23 (σκηνική μουσική), A. Mozart: “Chi sà, chi sà, qual sia”, K. 582 και Συμφωνία αρ. 35 σε Ρε μείζονα, K. 385 (“Haffner”).
 
Σολίστ: Κατερίνα Μηνά (σοπράνο) και Μαέστρος: Esa Heikkilä.
 
Λευκωσία: Τετάρτη 24 Οκτωβρίου Θέατρο Παλλάς, Πέμπτη 25 Οκτωβρίου Μαρκίδειο Δημοτικό Θέατρο, Πάφος, Παρασκευή 26 Οκτωβρίου, Θέατρο Ριάλτο, Λεμεσός.
 
Για «Ένα μουσικό ταξίδι από τον Mozart στον Mendelson» μας καλεί, ακολούθως, η Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου.
 
Γερμανόφωνοι και οι τέσσερεις συνθέτες στη συναυλία αυτή (δύο Γερμανοί και δύο Αυστριακοί), η οποία, με τον εκπαιδευτικό της χαρακτήρα, παρουσιάζει αποσπάσματα από τέσσερεις συμφωνίες τους, όλα με ζωντάνια αλλά και με διαφορετική διάθεση και χρώμα, δρασκελώντας το κατώφλι της κλασικής περιόδου και αγγίζοντας τη ρομαντική.
 
Και σαν να μην ήταν αρκετά τα τέσσερα αυτά αποσπάσματα, η συναυλία κλείνει με την υπέροχη και πάντοτε δημοφιλή ορχηστρική θαλασσογραφία του Mendelssohn, την εισαγωγή «Εβρίδες». Μια συναυλία για όλους, από 5 μέχρι 95 χρόνων!
 
Μαέστρος – Παρουσιαστής: Πέτρος Στυλιανού
 
Λευκωσία: Σάββατο 3 Νοεμβρίου, Θέατρο Παλλάς.
 
Η Ομορφιά της Μπαρόκ μέσα από τους Johann Sebastian Bach και  Georg Phillip Telemann, δύο από τους πιο γνωστούς Γερμανούς συνθέτες της εποχής Μπαρόκ, η οποία άνθισε στη δυτική Ευρώπη από τις αρχές του 17ου αιώνα μέχρι και τα μέσα του 18ου, είναι το κύριο μουσικό θέμα της επόμενης σειράς συναυλιών της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου.
 
Οι δύο αυτοί συνθέτεςενώνουν τις δυνάμεις τους με τον Johann Christian Bach (το ενδέκατο ενηλικιωθέν παιδί του Johann Sebastian και ο νεαρότερος του γιος) και τον Wolfgang Amadeus Mozart σε μια συναυλία με μουσικά μαργαριτάρια που σίγουρα θα ευχαριστήσει.
 
Μαέστρος ο Reinhard Goebel ο οποίος θα εργαστεί με σύνολο εγχόρδων και σολίστ της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Κύπρου πάνω σε θέματα στυλ, τεχνικής και ερμηνείας του Κοντσέρτου για 4 βιολιά του Antonio Vivaldi. Το σεμινάριο είναι ανοιχτό για το κοινό.
 
Η συναυλία, το Σάββατο 10 Νοεμβρίου στο Θέατρο Παλλάς στη Λευκωσία, πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Γκαίτε Κύπρου.

Στο πλαίσιο του 7ου Φεστιβάλ Νέας Μουσικής του Κέντρου Κυπρίων Συνθετών εντάσσεται η συναυλία «Ήχοι Κυπρίων». Για την 2η συμμετοχή της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου στο φεστιβάλ ο πρόεδρος του Κέντρου Κυπρίων Συνθετών, Σάββας Σάββα, δήλωσε ότι «είναι με ικανοποίηση και χαρά μας που η Σ.Ο.Κ. για 2η συνεχή χρονιά λαμβάνει μέρος στο ετήσιο πλέον θεσμοθετημένο μας φεστιβάλ παρουσιάζοντας πρεμιέρες ορχηστρικών έργων σύγχρονης μουσικής Κυπρίων Συνθετών».
 
Πρόσθεσε ότι «σκοπός του Κέντρου Κυπρίων Συνθετών είναι η συνέχιση αυτού του θεσμού και η περαιτέρω συνεργασία του με τη Σ.Ο.Κ. και σε άλλες συναυλίες με συμμετοχή Κυπρίων δημιουργών».
 
Η Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, συμμετέχοντας στους εορτασμούς του Ετήσιου Φεστιβάλ Γεωργιανής Κουλτούρας στην Κύπρο, παρουσιάζει το άκρως υποβλητικό έργο «Largo και Allegro για έγχορδα, πιάνο και τύμπανα» του Γεωργιανού Giya Alexandrovich Kancheli, γεννημένου το 1935.
 
Η  φιλοξενούμενη σολίστ Elisso Bolkvadze συνεχίζει με το δεύτερο κοντσέρτο για πιάνο του Saint-Saens, του οποίου οι καπριτσιόζικες στυλιστικές αλλαγές ώθησαν τον Πολωνό πιανίστα και συνθέτη Zygmunt Stojowski να πει ότι το έργο «ξεκινά με Bach και τελειώνει με Offenbach».
 
Η συναυλία τελειώνει με Mozart, και μάλιστα με την τελευταία του συμφωνία, την υπ’αριθμό 41, η οποία θεωρείται μια από τις σπουδαιότερες συμφωνίες που γράφτηκαν ποτέ.
 
Μαέστρος ο Jens Georg Bachmann
 
Υποστηρικτές: Θέατρο Ριάλτο, Δήμος Λεμεσού
 
Συναυλίες στη Λεμεσό την Παρασκευή στις 7 Δεκεμβρίου στο
Θέατρο Ριάλτο και στη Λευκωσία το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου.
 
 Και κάπως έτσι φτάνουμε στις Χριστουγεννιάτικες Συναυλίες.
 
«Ελάτε να συντονιστούμε μαζί στο χαρούμενο πνεύμα των ημερών με μια επιλογή από εύθυμα Χριστουγεννιάτικα έργα και τραγούδια. Μια συναυλία που θα ζεστάνει τις καρδιές όλων!» αναφέρει στην ιστοσελίδα του το Ίδρυμα Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου. Τις χριστουγεννιάτικες συναυλίες διευθύνει ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Ορχήστρας, Jens Georg Bachmann.
 
Είναι προγραμματισμένες να πραγματοποιηθούν στη Λευκωσία  την Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2018, στην Εκκλησία της Φανερωμένης (σε συνεργασία με το Σύνδεσμο «Φίλοι της Λευκωσίας») και στην Πάφο την Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου  στο Μαρκίδειο Δημοτικό Θέατρο.

KYΠΕ

BONUS €100: Ανοίξτε έναν λογαριασμό σήμερα στην www.megabetplus.com.cy και λάβετε 100% μπόνους εγγραφής μέχρι €100.