Η τελετή υπογραφής της δημόσιας σύμβασης μεταξύ του Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Κύπρου (ΔΣΜΚ) και του Αναδόχου, θα πραγματοποιηθεί στις 12:00 το μεσημέρι, στα κεντρικά γραφεία του ΔΣΜΚ.
Η υπογραφή θα πραγματοποιηθεί στην παρουσία του Υπουργού Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, Μιχάλη Δαμιανού.
Κατά την τελετή θα γίνουν σύντομες δηλώσεις από τον Υπουργό Ενέργειας και από εκπρόσωπους των εμπλεκομένων μερών.
Τι περιλαμβάνει η σύμβαση
Το έργο θα είναι συνολικής ισχύος 120 MW, ανοίγοντας τον δρόμο για περιορισμό των περικοπών στην παραγωγή από φωτοβολταϊκά και μεγαλύτερη αξιοποίηση της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Πιο συγκεκριμένα, η σύμβαση αφορά στην προμήθεια και εγκατάσταση Συστημάτων Αποθήκευσης Ενέργειας σε τρεις Υποσταθμούς του Ηλεκτρικού Συστήματος:
Ένα Σύστημα Αποθήκευσης Ενέργειας ισχύος 40 MW / 80 MWh στον Υποσταθμό «Αθαλάσσα» στην Επαρχία Λευκωσίας
Δύο Συστημάτων Αποθήκευσης Ενέργειας ισχύος 40 MW / 160 MWh το κάθε ένα, στους Υποσταθμούς «Ανατολικό» και «Ελεύθερη Βιομηχανική Ζώνη» (FIZ) στις Επαρχίες Πάφου και Λάρνακας αντίστοιχα.
Οι μπαταρίες αποθήκευσης αναμένεται να παραδοθούν τον Ιανουάριο του 2027 και να εγκατασταθούν μέσα στους επόμενους δύο με τρεις μήνες, ώστε να βρίσκονται σε λειτουργία μέχρι το καλοκαίρι του ίδιου έτους.
Η αποθηκευτική δυναμικότητα θα συμβάλει κυρίως στη μείωση των περικοπών που επηρεάζουν τους οικιακούς παραγωγούς ηλεκτρισμού από φωτοβολταϊκά συστήματα, οι οποίοι σήμερα βλέπουν μέρος της παραγόμενης ενέργειας να απορρίπτεται λόγω περιορισμών του δικτύου.
Οι εγκαταστάσεις του ΔΣΜΚ αποτελούν μέρος έργου συνολικού κόστους €50 εκατ., για το οποίο έχει ήδη κατακυρωθεί διεθνής διαγωνισμός.