Google Play Store Apple Store
World News Media Themasports Socialista lifenewscy ARJ Radio

Ανησυχία από τις παρενέργειες εμβολίων - Ο κάθε ασθενής αντιμετωπίζεται διαφορετικά

01.07.2021
14:03
Κορωνοϊός

Ανησυχία έχει προκαλέσει ο δεύτερος θάνατος από θρομβοεμβολικό επεισόδιο στην Κύπρο.

Στην πρώτη περίπτωση η 39χρονη Βρετανίδα διαπιστώθηκε ότι οφείλεται στο εμβόλιο κατά του κορωνοϊού AstraZeneca. Στην δεύτερη και πρόσφατη περίπτωση της 42χρονης Ελληνοκύπριας η υπόθεση διερευνάται εάν συνδέεται με τον εμβολιασμό της πριν από περίπου δύο μήνες με το εμβόλιο της AstraZeneca.


Το Τhemaonline επικοινώνησε με τον Προέδρο της Επιστημονικής Επιτροπής του Παγκύπριου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ), Δρ Γιώργο Μιλτιάδους, για να μας ενημερώσει κατά πόσον υπάρχει συγκεκριμένο πρωτόκολλο που ακολουθείται από τους γιατρούς σε περίπτωση ασθενούς με παρενέργειές από οποιοδήποτε εμβόλιο.


«Σαφώς και υπάρχουν οδηγίες, αλλά εξαρτάται κι από την κλινική εικόνα του ασθενή και το ιστορικό του για το πως θα ενεργήσει ο γιατρός. Το πιο χαρακτηριστικό και το πιο πρώιμο που πράττει ένας γιατρός είναι μια γενική εξέταση αίματος. Σε μια γενική εξέταση αίματος βλέπουμε σε περίπτωση θρομβώσεων να πέφτουν τα αιμοπετάλια».


Σε ερώτηση μας εάν ένας ασθενής επισκέπτεται επανειλημμένα τον γιατρό του γιατί έχει συμπτώματα αλλά δεν θεωρεί ότι έχει σωστή αντιμετώπιση, ο Δρ. Μιλτιάδους ήταν ξεκάθαρος πως θα ήταν καλό να πάρουν μια δεύτερη γνώμη.


«Οποιοδήποτε σύμπτωμα επιμένει 2-5 μέρες ή και εβδομάδες μετά το εμβόλιο, είναι σωστό να επισκέπτεται ο ασθενής τον γιατρό του εάν θεωρεί ότι θα πρέπει να πάρει μια δεύτερη γνώμη γιατί δεν έχει την επιθυμητή αντιμετώπιση από τον θεράποντα ιατρό τότε πρέπει να το πράξει».