Google Play Store Apple Store
World News Media Themasports Socialista lifenewscy ARJ Radio

Έρευνα για σκηνοθέτη «αρρωστημένου» έργου – Η δικαιοσύνη εξετάζει το ενδεχόμενο παιδεραστίας

14.02.2021
08:25
Lifestyle

Το «τσουνάμι» του ελληνικού #MeToo, που ξεκίνησε από τον χώρο του αθλητισμού και αυτήν τη στιγμή σαρώνει το καλλιτεχνικό στερέωμα, δεν σοκάρει μόνο για την αγριότητα και τις κακοποιητικές συμπεριφορές που υπέστησαν δεκάδες άνθρωποι, αλλά και για το τι προεκτάσεις ενδέχεται να κρύβει.

Η «βεντάλια» της έρευνας για συγκεκριμένο πρόσωπο του καλλιτεχνικού χώρου έχει πλέον ανοίξει και εκτός των καταγγελιών ή μαρτυριών για βιασμό, αποπλάνηση και κατάχρηση σε ασέλγεια, η Δικαιοσύνη φέρεται να βάζει στο… μικροσκόπιό της ακόμη και το ενδεχόμενο ύπαρξης υπόθεσης παιδεραστίας.

«Κερασάκι» στην τούρτα των αποκαλύψεων αποτέλεσε η πληροφορία ότι το 2012 συγκεκριμένο τμήμα της Αστυνομίας είχε αναλάβει υπόθεση για ένα κεντρικό πρόσωπο της τέχνης, για το οποίο υπήρξε καταγγελία για εκμετάλλευση Ρομά, κυρίως ανηλίκων, σε ένα διαμέρισμα στο κέντρο της Αθήνας. Την έρευνα είχε αναλάβει η Διεύθυνση Οργανωμένου Εγκλήματος, που παρακολουθούσε το διαμέρισμα. Ωστόσο, πηγές κάνουν λόγο για «παιδιά από διαλυμένες οικογένειες», που δεν κυνήγησαν το θέμα, ενώ η έρευνα φέρεται να «ναυάγησε» όταν το επίμαχο διαμέρισμα ξενοικιάστηκε, με αποτέλεσμα να μη συγκεντρωθούν επαρκείς πληροφορίες και να μη σχηματισθεί, τελικά, δικογραφία.

Το κουβάρι για τον χώρο του θεάτρου άρχισε να ξετυλίγεται μετά τις καταγγελίες για τρεις πασίγνωστους πρωταγωνιστές. Η αρχή έγινε με την εξομολόγηση της Ζέτας Δούκα για κακοποιητικές συμπεριφορές από τον Γιώργο Κιμούλη, με την κίνησή της αυτή να κινητοποιεί πολλές συναδέλφους της, οι οποίες προχώρησαν σε αντίστοιχες καταγγελίες. Ακολούθησαν οι καταγγελίες για σεξουαλική πια παρενόχληση από γνωστό ηθοποιό και σκηνοθέτη, με την Τζένη Μπότση να κάνει την αρχή και 14 ακόμη γυναίκες να ακολουθούν με σοκαριστικές περιγραφές.

Η χιονοστιβάδα των αποκαλύψεων συνεχίστηκε με τις καταγγελίες των ηθοποιών Λένας Δροσάκη, Αννας-Μαρίας Παπαχαραλάμπους και Πηνελόπης Αναστασοπούλου εις βάρος πασίγνωστου πρωταγωνιστή της ελληνικής τηλεόρασης και του θεάτρου. Την ώρα που οι ανατριχιαστικές περιγραφές των τριών γυναικών στις καταγγελίες τους στο ΣΕΗ έβγαιναν στη δημοσιότητα, ξεκίνησαν διαρροές και για παραίτηση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, Δημήτρη Λιγνάδη. Διαψεύστηκαν αρχικά από το υπουργείο Πολιτισμού, καθώς μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν υπήρχε κάποια επίσημη καταγγελία εις βάρος του, ενώ λίγες ημέρες αργότερα γνωστοποιήθηκε η επιστολή παραίτησής του.

Το περασμένο Σάββατο ήρθε η συνέντευξη του 19χρονου τότε Νίκου Σ. στο 20/20mag για να βάλει «φωτιά» στο σκηνικό και ακολούθησε σειρά αποκαλύψεων που έφεραν στην επιφάνεια περιστατικά του παρελθόντος, που αφορούσαν σε συγκεκριμένο άνθρωπο του θεάτρου. Ο καταγγέλλων φωτογράφιζε στη σοκαριστική συνέντευξή του πασίγνωστο σκηνοθέτη. Ο δικηγόρος του πρώτου, Γιάννης Βλάχος, την επόμενη ημέρα υποστήριξε ότι ο εντολέας του θα αναμείνει την αυτεπάγγελτη έρευνα της Δικαιοσύνης και, αν αυτό δεν πραγματοποιηθεί, θα προχωρήσει σε μήνυση. Ωστόσο, η «μανία» των ΜΜΕ για αποκάλυψη του ονόματος του καταγγέλλοντος φαίνεται πως τον έχει τρομάξει, με αποτέλεσμα, σύμφωνα με πληροφορίες, να σκέφτεται ακόμη και να μην καταθέσει εάν κληθεί από τη Δικαιοσύνη.

Μία ημέρα πριν από τη δημοσίευση της συνέντευξης του Νίκου Σ. είχε κατατεθεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών μία μήνυση εις βάρος του ίδιου σκηνοθέτη και ηθοποιού, από διαφορετικό πρόσωπο που την περίοδο που συνέβησαν όσα κατήγγειλε ήταν μόλις 15 χρόνων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο μηνυτής τοποθετεί την ιστορία στο 1995 και παραδέχεται ότι από κάποιο σημείο και έπειτα είχε ερωτευτεί τον φερόμενο ως θύτη του. Ωστόσο, αυτό που χτύπησε το «καμπανάκι» στις Αρχές για περαιτέρω έρευνα φέρεται να είναι ο ισχυρισμός του ότι μετέβαινε στο σπίτι του σκηνοθέτη, όπου περίμενε να βγουν άλλοι ανήλικοι για να εισέλθει με τη σειρά του.

Λίγες ημέρες αργότερα, δημοσιεύθηκε επιστολή 16χρονης -την εποχή των καταγγελλομένων- μαθήτριας του Αρσακείου. Σύμφωνα με τη μαρτυρία, ο ίδιος σκηνοθέτης βοήθησε σε σχολική παράσταση το 1991 και πλησίασε τη μαθήτρια καλώντας την αρχικά σε κοντινό πάρκο, όπου της εξέφρασε τον έρωτά του. Κατά την καταγγελία, την καλούσε επανειλημμένα στο σπίτι του δίνοντάς της και τη διεύθυνση του σπιτιού του. «Τον ενοχλούσε που αρνιόμουν να το κάνω, αλλά επέμενε φορτικά», λέει η γυναίκα, που ακόμη και σήμερα δηλώνει ότι δεν έχει την ψυχική δύναμη να τον αντιμετωπίσει. Πρέπει να σημειωθεί ότι στη Δικαιοσύνη υπάρχει μόνο η μήνυση εις βάρος του γνωστού σκηνοθέτη, ενώ άγνωστο παραμένει το εάν θα κινηθούν νομικά οι υπόλοιπες περιπτώσεις καταγγελιών εις βάρος ηθοποιών. Αν και η συγκεκριμένη μήνυση φαίνεται πως αφορά σε αδικήματα που έχουν παραγραφεί, η Εισαγγελία αναμένεται να λειτουργήσει με τον ίδιο τρόπο όπως στην περίπτωση της Σοφίας Μπεκατώρου, αναμένοντας κάποια καταγγελία ή περιστατικό για τον συγκεκριμένο άνθρωπο που δεν θα έχει παραγραφεί.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής